...Cancer. My friend is ill...

One of my best friends, Luis, has skin cancer. I have been today with him and sometimes I think is going to be the last one as when my grandmother was ill last year.


I have been working all this week for him as he is a lawyer as me. Just yesterday I worked 16 hours without stop for eat. This case is to help his friend and I have already work 36 hours without fees. I am very tired and then I feel a little sad.

I was looking in Internet about friendship and found this words:


Sometimes in life,
you find a special friend;
Someone who changes your life
just by being part of it.
Someone who makes you laugh
until you can't stop;
Someone who makes you believe
that there really is good in the world.
Someone who convinces you
that there really is an unlocked door
just waiting for you to open it.

This is Forever Friendship.
When you're down,
and the world seems dark and empty,
Your forever friend lifts you up in spirit
and makes that dark and empty world
suddenly seem bright and full.
Your forever friend gets you through
the hard times, the sad times,
and the confused times.
Your forever friend holds your hand
and tells you that
everything is going to be okay.
And if you find such a friend,
you feel happy and complete,
because you need not worry.
You have a forever friend for life,
and forever has no end.

Hope lots of you can understand me but I need to think in english. Anyway for those who can not understand me I ask them to sing this song from one of my gods:



Sometimes...una furtiva lacrima:

8 comentarios:

verdial dijo...

De todo corazón deseo que Luis se recupere.
El texto de internet refleja lo más exacto e ideal de una relación de amistad. Es díficil encontrar amigos especiales, pero si tienes esa suerte siempre están ahí. Son los que perduran.

Un abrazo

Mª Ángeles Cantalapiedra dijo...

Te digo lo mismo que verdial...
Un besote

Ignacio Bermejo dijo...

Este post una pasada, vamos, para el que lo entienda. No Coment. No obstante, no coment sobre el post, porque te tengo que decir que en relación con eso de los bigotillos que tanto te gustan de mi tierra, en vista de que me estoy pegando unas pechás de trabajar con esto de la campaña de navidad, hoy domingo, a las 5 de la tarde, como las buenas corrias de Curro, mi jefe se ha dignado a comprender que teníamos que almorzar y nos ha invitado a comer en Romerijo, pues las ventillas cutres de menús de obreros estaban todas cerradas, y yo, con más cara que hambre, he aprovechado y me he puesto como el kiko. Que le dén. Bueno no, que no le den, que ya tiene más que suficiente, que se conforme con pagar la cuenta, eso, que la pague. Un abrazo amigo, Feliz Navidad de todo corazón.

Alfaraz dijo...

JL.
Better wishes for your friend Luis, and you...only twelve hours resting without interruptions!
Ummmmm
Ummmmm

.

Jaime Garcigonzález dijo...

Even though I could understood the sense from your speech and poem, I`ve to tell you that, in spite the whole entry is written in English, obviously you are thinking in Spanish. Isn´t it?

Incombustible dijo...

Mi querido amigo:
Siento mucho que estés pasando por esto y me gustaría que te llegara todo el cariño y la admiración que siento por ti. Eres una gran persona, gentil y cuidadoso y estoy segura que tu amigo corresponde plenamente todas las muestras de amistad que le brindas.
Yo siempre he sostenido que los amigos nos sostienen en sus brazos cuando nuestras alas se quiebran

Por favor, cuídate mucho y deseo que la tormenta pase pronto y que ambos puedan seguir disfrutando el lazo amistoso que los une

JL Martínez Hens dijo...

You are right Jaime. I was just trying to hide my feelings with the language.

JL Martínez Hens dijo...

Lupita, gracias por tus delicadas palabras. Lo que tengo claro es que lo mucho o poco que le quede, intentaré estar con él lo que pueda. El sábado es que pasé toda la tarde y fueron tantas cosas las que se hablan con un amigo que pasa con una cosa así...

Derechos reservados

Safe Creative #0806170073499

Bitácoras

Bitacoras.com